powered by
Figma, pen & papier
Een goede User Interface draagt bij tot een betere User Experience. In deze module leer je hoe je de principes van visual design zoals typgrafie, kleur, layout en vertical rhythm kan toepassen om een aantrekkelijke, uitnodigende en gebruiksvriendelijke interface te designen voor de eindgebruiker.
Je leert werken met Figma om interfaces te ontwerpen. Photoshop gebruiken we om foto’s te bewerken en assets aan te maken. We bekijken verschillende technieken om een product te maken dat precies op maat van de doelgroep is. Het eerste onderdeel in onze workflow is research. Nadat we een onderzoek gedaan hebben, gaan we met deze kennis aan de slag om een eerste prototype te maken. Uiteindelijk testen we of alles op een logische plaats staat, of gebruikers onze app of website goed kunnen gebruiken en hoe we de eerste stappen naar een afgewerkt design kunnen zetten.
In de werkcolleges oefenen we de verschillende aspecten van deze workflow. De verschillende challenges maken het uitdagend om je te verdiepen in User Experience & User Interfaces.
Patterns, usability heuristics, design thinking en Gestalt theorie komen aan bod in de uitlegsessies. Elke editie nodigen we professionals uit om hun expertise op het gebied van User Experience en User Interfaces te delen. Zo kwamen bijvoorbeeld al knappe casussen van Skinn Branding Agency uitgebreid aan bod.